کاشان، خیابان امیرکبیر، کوچه شهید ظهیری (مخمل دهم)

شماره تلفن :۵۵۱۵۴۰۰۰ (۰۳۱) ۹۸+ | info@drkheirkhahhospital.ir

previous arrow
next arrow
Slider

دستگاه های اتاق عمل

عملکرد دستگاه لاپاراسکوپی

دستگاه لاپاراسکوپی با هدف تشخیص یا درمان بیماری های شکم و لگن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش کم تهاجم است و تنها با ایجاد یک الی سه برش کوچک که معمولا در محل ناف ایجاد می شود، دستگاه وارد بدن می شود. مزیت این روش بهبود سریع محل برش و هم چنین کاهش عفونت های ناشی از عمل های جراحی است. مزیت دیگر این روش، عدم ایجاد فتق پس از عمل است. در حالی که پس از بسیاری از عمل های جراحی باز، احتمال ایجاد فتق برای بیمار وجود دارد. در روش لاپاراسکوپی، پس از بیهوش کردن بیمار در اتاق عمل، یک یا دو لوله دستگاه وارد بدن می شود. سپس گاز دی اکسید کربن یا اکسید نیتروژن در حفره شکمی پخش می شود. انتشار این گاز باعث می شود دیواره شکم از اعضای داخل بدن فاصله بگیرد و فضای کافی برای مشاهده و یا انجام عملیات مختلف ایجاد شود.

مزایای لاپاراسکوپی:

از آن جایی که لاپاراسکوپی یک روش غیر تهاجمی برای انجام برخی از جراحی ها است، استفاده از آن دوران نقاهت پس از عمل جراحی را کاهش می دهد. در واقع اکثر بیماران می توانند در مدت زمان اندکی پس از پایان جراحی، نسبت به جراحی های عادی، مرکز جراحی را ترک کنند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این دستگاه کاهش وسعت Scar یا جای زخم بر روی بدن بیمار است.

دستگاه لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نیست! لیپوساکشن روشی برای از بین بردن چربی موضعی است که در سراسر جهان با دستگاه‌های استاندارد در کلینیک‌های تخصصی زیبایی به منظور زیباسازی، رفع افتادگی و چین و چروک قسمتی از بدن انجام می‌شود. خوشبختانه تکنولوژی در عرصه‌ی پزشکی برای بشر بسیار مفید بوده و هر سال دستگاه‌های جدیدی با قابلیت درمان قسمتی از اجزاء بدن اختراع می‌شود. لیپوساکشن در دهه‌های اخیر با استفاده از مکش، چربی را از بدن خارج می‌کند و هم اکنون نسبت به هر زمانی بی‌خطرتر، راحت‌تر و با درد کمتری انجام می‌شود.

دستگاه مانیتورینگ اتاق عمل

این دستگاه که به آن مانیتورینگ فیزیولوژیک، مانیتور بیمار یا مانیتورینگ بیمار هم می گویند، دستگاهی است که پیوسته علائم حیاتی بیمار را روی صفحه ی نمایش نشان می دهد. این علائم بسته به نوع مانیتور متفاوتند اما معمولا دمای بدن، درصد اشباع اکسیژن در خون، ضربان قلب، فعالیت قلب و فشار خون را شامل می شوند. استفاده از سیستم مانیتورینگ در اتاق عمل و هنگام جراحی امری ضروری است. در حین عمل، جراح می بایست به طور پیوسته به علائم حیاتی بیمار دسترسی داشته باشد تا احتمال خطرات جراحی کاهش پیدا کند. در اتاق عمل ممکن از تجهیزات مختلفی برای پیگیری علائم حیاتی بیمار استفاده شود. برای مثال از دما سنج برای اندازه گیری دمای بدن بیمار، پالس اکسیمتر برای اندازه گیری سطح اشباع اکسیژن خون و از دستگاه کاپنوگراف برای میزان دی اکسید کربن در حین بازدم استفاده می شود. لازم است تمام این علائم پس از جراحی نیز تحت نظر باشند تا از سلامت بیمار پس از جراحی و روند درست ریکاوری بیمار، اطمینان حاصل شود.

ماشین بیهوشی

ماشین بیهوشی از ابزارهای همیشگی اتاق عمل می باشد که به وسیله آن دوزهای مختلف داروهای بیهوشی به طور مداوم به بیمار میرسد. این تداوم رساندن دارو مانع از به هوش آمدن بیمار در حین جراحی است.دستگاه بیهوشی کارکرد بسیار حساسی دارد و از پیچیدگی و فناوری خاص بهره میبرد. این دستگاه برای انتقال داروهای استنشاقی به بیمار است و دارای اجزای مختلفی می باشد که در نهایت با هم مرتبط هستند. ماشین بیهوشی مورد استفاده در مرکز جراحی فوق تخصصی دکتر خیرخواه دراگر تولید شرکت آلمان می باشد.داخل این دستگاه گازهای N2O, O2 و هوای سیستم مرکزی یا به صورت سیلندر مورد استفاده قرار میگیرند. در حال حاضر این ماشین متداول ترین نوع ماشین بیهوشی است. برند دراگر در امر تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی همیشه پیشرو بوده و عمده تجهیزات تولیدی این برند شامل دستگاه های تنفسی، گاز سنج و کالاهای صنعتی می باشد.

X